wtorek, 28 stycznia 2014

Cel : Przyspiesz swoją pracę! część 2



            Wypoczęci po weekendzie? Gotowi na kolejną porcję metod organizacji pracy i pozbycia się ich pożeraczy? Zacznijmy więc od punktu numer 5 zwanego przez niektórych „artystycznym nieładem” :)

5. Zapanuj nad swoim biurkiem
Stos papierów, raportów, gazet powoduje, że czujemy się zestresowani i zmęczeni już na sam jego widok. Stephanie Denton, prezes amerykańskiego stowarzyszenia specjalistów zajmujących się organizacją pracy, sugeruje bardzo proste, ale skuteczne rozwiązanie. Jest to biurko w kształcie litery L. Blat frontowy przeznacz na rzeczy, którymi musisz się zająć zaraz, natomiast blat boczny, poza zasięgiem twojego wzroku, niech zajmują papiery, nad którymi możesz popracować w następnej kolejności.

6. Jedno zadanie na raz
Podzielność uwagi to jednak cnota mocno przereklamowana. Dr David Mayer z Uniwersytetu w Michigan, zajmujący się psychologią pracy, obliczył, że przerzucanie się od zadania do zadania powoduje, iż praca zabiera nam 50% czasu więcej, niż gdybyśmy robili wszystko po kolei. Dlatego też sensownie jest grupować zadania o podobnym charakterze w jeden blok.

7. Wyznacz czas i trzymaj się tego
Specjaliści twierdzą, że praca zajmuje dokładnie tyle czasu, ile przeznaczysz na jej wykonanie. Planujesz poświęcić trzy godziny na załatwienie korespondencji lub telefony do klientów? Dokładnie tyle czasu to ci zajmie. Jeśli zamierzasz to wszystko załatwić w godzinę, najprawdopodobniej Ci się uda. Staraj się wyznaczać sobie krótsze terminy, dbając, aby nikt w tym czasie Ci nie przeszkadzał.

8. Dobry finisz
Końcówkę dnia pracy przeznacz na zadania najprostsze. Uporanie się z nimi wprawi Cię w dobry nastrój na resztę dnia


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz