Wypoczęci
po weekendzie? Gotowi na kolejną porcję metod organizacji pracy i pozbycia się
ich pożeraczy? Zacznijmy więc od punktu numer 5 zwanego przez niektórych „artystycznym
nieładem” :)
5. Zapanuj nad swoim biurkiem
Stos
papierów, raportów, gazet powoduje, że czujemy się zestresowani i zmęczeni już
na sam jego widok. Stephanie Denton, prezes amerykańskiego stowarzyszenia
specjalistów zajmujących się organizacją pracy, sugeruje bardzo proste, ale
skuteczne rozwiązanie. Jest to biurko w kształcie litery L. Blat frontowy
przeznacz na rzeczy, którymi musisz się zająć zaraz, natomiast blat boczny,
poza zasięgiem twojego wzroku, niech zajmują papiery, nad którymi możesz
popracować w następnej kolejności.
6. Jedno zadanie na raz
Podzielność
uwagi to jednak cnota mocno przereklamowana. Dr David Mayer z Uniwersytetu w
Michigan, zajmujący się psychologią pracy, obliczył, że przerzucanie się od
zadania do zadania powoduje, iż praca zabiera nam 50% czasu więcej, niż
gdybyśmy robili wszystko po kolei. Dlatego też sensownie jest grupować zadania
o podobnym charakterze w jeden blok.
7. Wyznacz czas i trzymaj się tego
Specjaliści
twierdzą, że praca zajmuje dokładnie tyle czasu, ile przeznaczysz na jej
wykonanie. Planujesz poświęcić trzy godziny na załatwienie korespondencji lub
telefony do klientów? Dokładnie tyle czasu to ci zajmie. Jeśli zamierzasz to
wszystko załatwić w godzinę, najprawdopodobniej Ci się uda. Staraj się
wyznaczać sobie krótsze terminy, dbając, aby nikt w tym czasie Ci nie
przeszkadzał.
8. Dobry finisz
Końcówkę
dnia pracy przeznacz na zadania najprostsze. Uporanie się z nimi wprawi Cię w
dobry nastrój na resztę dnia
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz